Gardinkjol


Fyndade den här gardinkappan på loppis för en tid sedan.
Gillar verkligen färgerna och alla blommorna.
Dock var den för kort för våra fönster, men den kanske kunde bli något annat?

Foder i en väska kanske, eller kanske en kudde?
...fast jag ville ju samtidigt behålla rundningen som någon före mig mödat sig med att klippa och fålla.



Lösningen fick bli att gardinen blev en kjol.
Gardinfållen blev sprättad och omsydd och den vita fransen fick visserligen ge vika för ett brunt sick-sack band för att minska gardinkänslan något, men i övrigt är gardinen intakt, så om någon en vacker dag vill sy om min kjol till en gardin går det alldeles utmärkt!

Modellen är väl knappast den mest smickrande (och bilden, med en rynkig kjol där man ser skarven gör inte saken bättre...) men den blev ändå rätt skoj och känns som en kjol som kan lysa upp under dystra dagar!

Kommentarer
Postat av: Emma

Läcker kjol!

Såg att du lämnat ett meddelande på min Lilla nätkasse. Om du gör den och vill visa kan du väl hojta. Det skulle vara kul att se. :-)

2009-08-04 @ 21:40:57
URL: http://emmasdagar.blogspot.com
Postat av: HomeRiver

En kjol att bli glad av!

2009-08-05 @ 13:24:29
URL: http://homeriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0