Lite omvandling...

Jag tycker att det är synd när funktionella, praktiska saker bara blir liggande för att de känns trista och fula.
Lika synd tycker jag att det är när fina, vackra saker bara blir liggande och aldrig kommer till användning.

Då tycker jag att det är bra när man gör något åt saken så att de kan komma till nytta igen!

Som den här väskan...

  


En enkel men praktisk väska i kraftigt canvastyg, från början dekorerad med stor dödskalle av strass-stenar, och dessutom med hjärtformade ögonhålor  (syns lite dåligt på förebilden då jag redan hunnit pilla bort en del dekorstenar)
Visst, någon stans, någon gång kan den säkert ses som snygg och lite söt-tuff så där, men för mig, nu, kändes den bara fel...

MEN... efter en massa pillrande och klösande för att avlägsna alla de faststrukna stenarna och en stund vid symaskinen fick inte bara väskan ett nytt liv. Även en av mina favorit-loppis-fynd-dukar fick ett mer aktivt liv än att bara ligga i en låda - och jag har en glad tulpan-väska att ha med mig varje dag jag är i skolan! *glad*

Kommentarer
Postat av: terese

tack för titten!! oj, vad jag gillar din februariängel!!!

2009-02-07 @ 10:30:37
URL: http://skapar.blogspot.com
Postat av: florin

Vad bra det blev!

2009-02-07 @ 16:55:58
URL: http://www.florinpysslar.blogspot.com
Postat av: Kajsa

Vad fint! Precis en sån där duk stod jag och höll i förra veckan. Jag köpte den inte för jag visste inte vad jag skulle göra av den, men nu ångrar jag mig ju. Den blev ju superbra som applikation!

2009-02-08 @ 12:19:40
Postat av: Anna-Karin

terese - tack själv! :-D



florin - ja, jag är mycket nöjd - och väskan används var och varannan dag numer!



Kajsa - får du fatt på en sån duk igen så köp den, för mönstret och färgerna är jättehärliga! En duk att bli glad av! :-D

2009-02-09 @ 19:59:17
URL: http://metamorphosis.blogg.se/
Postat av: adadone

Så fina saker du gör. Hittade dej tackvare att du varit på besök hos mej å visst är det en pärlplatta som min dotter gjort som jag använt till badrummet...

2009-03-03 @ 23:38:22
URL: http://adadone.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0