Färdig!























Eller ja, den har väl egentligen varit klar i nästan en vecka, men det är först nu som den har fastnat på kort!

Garn:
Orange - Alpacka Fashion (från Scachenmayr nomotta ?)
Grått - Gästrike 2tr från Järbo garn

Stickor:
Strumpstickor nr 3,5
Rundsticka nr 2,75 till den stickade mudden längst ned (2x2)

Mönster:
Inspirerad av dragspelsbaskern som stickas av Visjögarn, men i övrigt inget alls om jag ska vara ärlig...  vilket iofs resulterade i att mössan först blev bara jättestor, och efter en tvätt som helt klart mjukade upp garnet väldigt hade den förvandlats till en gigantisk oformlig påse!
Jag har därför repat upp två grå ränder, en orange rand samt den då orange mudden längst ned och istället sticka dit den grå mudden... Det man inte har i huvudet får man ha i stickorna, eller hur var det nu det var?

Allmänt/slutsatser:
Att repa upp och sticka om hade jag ju gärna kunnat bespara mig, så nästa gång ska jag vara bättre på att kolla stickfasthet, och även ha i åtanke att det jag stickar kan visa sig töja sig i tvätten...
En glad överraskning var, förrutom då att jag lyckats sticka en fullt fungerande mössa till mig själv var att det fungerade alldeles utmärkt att plocka upp maskor i nederkant och sticka "baklänges" ! Känns bra att veta inför kommande stickprojekt!
Är även mycket nöjd med att jag stickade mudden på tunnare stickor så att den blev riktigt tät och fast!

















Kommentarer
Postat av: alecsandra

Tackar! finns du på sb? eller hittade du min blogg på annat sätt?

2009-01-16 @ 10:56:02
URL: http://skapligt.wordprss.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0