På stickorna: Vilhelmina



Så sakteliga börjar den ta form, Valborgs något ostrukturerade systersjal, stickad i Noro Kureyon Sock.
Tror bestämt att denna får kallas Vilhelmina.

Lite klurigt att sticka med det där garnet.
Det vill liksom gärna tvinna ihop sig när inte jag vill det...


En bild också på min lilla stickmarkör som håller ordning på var och när omslagen skall göras.
Har lite funderingar på om det går att sälja små stickmarkörer?
Men vill folk köpa sånna, var kan de gå att sälja och vilka figurer kan vara av intresse?

Många funderingar... tar gärna emot svar om någon har!


Kommentarer
Postat av: med nål och tråd

Så fin den blir. Tätare mellan färgskiftningarna än på den förra, snyggt! Stickmarkörer har jag sett säljas lite överallt tycker jag. I stickbutiker och på nätet iaf. Även om jag själg inte använder det så finns det uppenbarligen en marknad för det :)



Klart att du ska brodera lite korsstyngn. Jag har också varit väldigt motsträvig... tills jag testade att brodera på grövre stramalj med ullgarner.



O en sak till. Din blogg dyker inte upp på min blogglista när du skrivit inlägg. Mystiskt.

2009-05-08 @ 14:57:31
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: HomeRiver

Det ser ut som en flygande drake! Positivt alltså. Ser fram emot resultatet sedan!

2009-05-09 @ 19:59:27
URL: http://homeriver.blogg.se/
Postat av: Sammy Rose

din lampskärm kommer verkligen bli sweet.. ska bli skoj att se

2009-05-10 @ 09:56:34
URL: http://sammyrose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0