Tacksam för den tid jag lever i



Det finns mycket i den tid vi lever i nu som jag kan känna mig både skeptisk och kritisk mot, men samtidigt slås jag ibland av hur lyckligt lottad jag är att leva i den tid jag lever i.
När jag kom fram till denna sida i "Boken till dig" var en sån stund.

Blev plötsligt väldigt tacksam över det utbud och alternativ som finns idag när det gäller mensskydd!

Förrutom den uppsjö av engångsartiklar som man så ofta ser reklam för finns det nu så många bra alternativa lösningar att välja mellan!

Vi pratar mjuka fina bindor av tyg i brokadtyger, färggranna naturmaterial och med smarta konstruktioner och fina mönster och färger.
Eller för att inte tala om menskoppar! Så smarta och smidiga - och dessutom ett mycket ekonomiskt alternativ!
(VARFÖR fick jag inte redan om dem tidigare?!)

Näe, vissa fördelar finns det helt klart med att vara en del av 2000-talet...


"Boken av dig" av Kerstin Thorvall-Falk
Utgiven 1959 av Albert Bonniers förlag AB

Kommentarer
Postat av: Fale Artut

Så rätt! En del saker är bättre! Bloggarna fanns ju inte heller....... Jag minns alla de där sakerna, nu känner jag mig som en antikvitet...... Inte menskoppen, kanske inte är SÅ gammal i alla fall!

2009-11-18 @ 22:41:42
URL: http://faleartut.blogspot.com
Postat av: med nål och tråd

Ja halleda, jag håller helt med. Tänk när man stoppade vitmossa mellan bena. Jag är glad för att jag slipper korsett och krinolin. Vilka åbäken. Tack o lov för jeans och sneakers!

2009-11-19 @ 17:26:26
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: helena

haha det e så kul med såna där gamla böcker! jag har också en bok, en husmorsbok som e jättegammal där står bl. a hur man blir av med sina fula fräknar(man gnuggar med nån citronbladning osv) tur att jag inte levde då för har hela näsan full, av fräknar alltså. men kan också bli skeptisk mot vår tid ibland med alla diverse plastinslagna engångsgrejer. kul inlägg! och kul att du kikade in hos mej med ett rim!

2009-11-19 @ 20:24:51
URL: http://komketchup.blogspot.com
Postat av: sunna

Instämmer helt i ditt inlägg, och kopparna, wow vilken uppfinning. måste ha varit en kvinna som kom på dom

2009-11-20 @ 14:52:58
URL: http://sunnasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0