Tillbaka från stora staden Stockholm



Tillbaka hemma efter några "löv-ly" dagar i stora staden Stockholm tillsammans med en god vän.
(ber om ursäkt för den dåliga ordvitsen, men vad gör man inte för att matcha bilden?)

Jag har bland annat...

Faschinerats
över påfundet att sätta en glasruta istället för en vanlig vägg mellan duschen och sängen på hotellrummet. (Här gäller det att inte vara blyg för sin rumskamrat!)

Promenerat runt i stan med min vän och till lika resesälskap, och assisterad av denna provat en hel rad vinterjackor i jakt på en som uppfyllde mina krav (och även en del andra fina kläder som nu står på önskelistan)

Konstaterat
att det kan skilja en hel del i konsumtionsmönster ibland!
Själv står jag där, provandes och velandes huruvida den där vinterjackan som jag verkligen behöver sitter så bra som jag vill att den ska göra och faktiskt är värd de där pengarna de ville ha för den. In kommer en mycket prydligt klädd tjej i svart dräkt och liten svart duffel. Hon provar en annan, i princip likadan, svart liten duffel lite snabbt och köper den sen på stört.
Själv står jag fortfarande kvar och velar och får flera gånger påminna mig själv om att det här jackköpet har varit planerat i över ett år, att den gamla jackan börjar vara rent sliten och att det faktiskt är värt att satsa på en bra jacka med bra passform som jag gillar nu när jag för en gångs skull ska köpa en ny jacka...

Hälsat på numer mycket gravida vännen M med sambo. (Bättre sent än aldrig!)

Överlämnat
en bärjal till ovan nämnda vän (Klar bäbisar ska bäras! Både barn och föräldrar mår bra av att få vara nära varandra!) och fått den stora äran att känna hur bäbisen sparkade! (finns det något mer magiskt?!)

Tittat på textilutställning (mer om det senare)

Tagit en ganska lång vända på söder sökandes efter butiken Marias Garn (som visade sig vara helt klart värt sin promenad, för oj så mycket fint där fanns!)

Gjort vad jag kunnat för att lägga band på mina spontan-shopping-impulser (Har gått ganska bra faktistk!)

Helt oplanerat träffat syster, bror och far (Tänk så det kan bli ibland!?)

Blivit påmind om varför jag saknar att inte bo i närheten av Ohlssons tyger längre.



... och ja, på det hela taget haft några mycket trevliga dagar!

Kommentarer
Postat av: Anna

Låter som en underbar helg! (En som också lånar ut bärsjalar/selar och MT´s till alla gravida kompisar och bekanta ;-).

2009-11-01 @ 06:56:08
URL: http://odandulky.blogspot.com/
Postat av: Vännen

Det var härliga och lagom ambitiösa dagar. Jag instämmer i dina betraktelser. Stort tack för sällskap!!

2009-11-01 @ 20:04:57
Postat av: Loa

Löv-ly :-)

Nästa gång du är i Stockholm kan jag tipsa om Ayla Danielle Christina som säljer supersnygga märkeskläder second hand. Och Filippa Ks second hand butik.



Hade dom inte "frostat" glas i duschväggen??!! Jag var på en restaurang i Belgien en gång där TOADÖRREN var av genomskinligt glas. Kruxet var att det ändrade färg när man låste - och då gick det inte att titta in...

2009-11-02 @ 23:30:45
URL: http://www.ecolocobloggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0