Sömnadsplaner


En sak som jag alltid håller ögonen öppna efter när jag går på loppis/secondhand är A-line kjolar, ofta från 70-talet ngn gång.
De passar mig liksom alltid så bra.
Ofta mycket bättre än nyproducerade kjolar som säljs i butiker idag!

Därför kändes det ju rätt självklart att detta mönster fick följa med mig hem från Kupan.

Jag vet inte riktigt när (eller ens om?) det kommer att bli någon kjol sydd, men med en insats på 1:- för att åtminstone ha fått möjligheten så kändes det värt att chansa iaf...

Har även fått påfyllning i förrådet med stuvbitar idag!
HomeRiver hade plockat ihop lite smått och gott för mig och storasyster att dela på.

Stort tack för det!
Elefanttygerna har jag redan planer för...

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Mycket intressant! Just såna kjolar brukar nämligen passa mig väldigt bra också! Den finaste modellen! Köpte en på loppis i helgen, en gul med lite rosa mönster på. Men den kan jag inte ha förrän nästa sommar. Förhoppningsvis! Om mönstret är bra skulle jag gärna göra något slags byte mot det i utbyte! Och. Jag läste i något magasin för någon vecka sedan att just den där kjolmodellen kommer stort i höst, så det finns chans att hitta den lite här och där. Men tygerna och dess mönster rår man ju inte på då förstås...

2010-08-03 @ 18:42:27
URL: http://www.ulrikaolsson.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Självklart vill jag inte sno ditt originalmönster från dig! Men en avritning om det visar sig vara bra :)

2010-08-04 @ 14:16:53
URL: http://www.ulrikaolsson.blogspot.com
Postat av: HomeRiver

Extra kul att Storasyster gillade tygerna :) Att du skulle hitta något fynd trodde jag nästan, men barn kan man aldrig veta med...

2010-08-04 @ 20:24:00
URL: http://homeriver.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Jag har kollat med mamsen om hon har gamla dukar. Hon skulle titta, men det blir nog inte förrän efter flytten i månadsskiftet aug/sept.

2010-08-05 @ 16:39:37
URL: http://www.lagomtnormativt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0