UFOn


UFO = unfinished object

Har några lediga dagar i skarven mellan jobb och skola och passar på att beta av sånt som sällan hinns med annars, bland annat har frysboxen fått en välbehövlig avfrostning.

Har även grävt fram en låda med diverse undanpackade textilier.

Där fanns tyger i både större och mindre bitar och en uppsjö av UFOn!
Vissa bara tillklippta, andra nålade och vissa nästan färdigsydda så när som på några sömmar.

En del saker som blev liggandes för att jag var missnöjd med dem redan från start och som jag inser nu aldrig kommer att färdigställas har jag faktiskt slängt, men ganska många saker känner jag mig riktigt motiverad att göra klart!

TUR att jag har ett par lediga dagar till och ja, jag har en känsla av att det kan komma att visas en hel del färdigställda UFOn här i bloggen den närmaste tiden...

Lite intressant egentligen, fenomenet med UFOn...

Sy-UFOn tycks jag visst kunna samla på mig i mängder, men några stick UFOn har jag fortfarande inte samlat på mig.
Visst, stickningar blir ibland pausade under en kortare eller längre tid, men ännu är det inget projekt som nått UFO läget. Där har jag tydligen lättare att antingen göra klart eller att ganska omgående repa upp och göra om.

(Om du vill, dela gärna med dig av era egna UFOn så att jag inte behöver känna mig ensam om att ha samlat på mig en salig blandning halvfärdiga skapelser... *ler*)

UFOs = unfinished objects
I have quite a collection now.
Some have been thrown away since I´ll never ever finish them, but I´ll try to finish at least some of them!

Kommentarer
Postat av: TokTova

Jag har funderat helat semestern på om jag skulle ta itu med min UFO-korg men tydligen bestämt mig för att det finns annat som är roligare.

:-)

Ett UFO för mig kan också vara sådant som man har allt material till och inte ens börjat på, men ändå ligger det i lådan och ropar: hallåååå, jag då!!!

2010-08-25 @ 07:22:11
URL: http://toktova.blogspot.com
Postat av: Ulrica

Tackar! det är faktiskt maken som valt kulören men med vita detaljer blir den klatchig och glad. Och "hallen är så liten så det går snabbt att måla om när man tröttnar. Kulörnamnet har jag hemma på en burk så jag ska bara komma ihåg att kila ner i källaren och leta på den så ska jag återkomma med nummer eller namn!

Må gott!

2010-08-25 @ 10:12:17
URL: http://dozandesign.blogg.se/
Postat av: Anonym

Här fyndade jag en tröja i blå trikå som bara saknade muddar. Hur knasig får man bli???

Nu är den färdigsydd och har lämnat plats för nya osydda tyger!

2010-08-25 @ 12:24:23
Postat av: Fale Artut

Det var jag nyss, och jag återkommer nu!

Jag hittade även en radda med hopsydda lappar på försommaren, det blev en badrumsmatta! Och ÄNNU mera plats för nya tygfynd!

2010-08-25 @ 12:26:32
URL: http://www.faleartut.blogspot.com
Postat av: deleine

Jag samlar ALDRIG på mig UFOn... jag lovar.... jag har absolut inte korsat fingrarna bakom ryggen....

2010-08-25 @ 14:42:50
URL: http://deleines.wordpress.com
Postat av: Ulrica

Hej igen... som butikschef på en Nordsjö ide & designbutik måste jag säga att jag skäms lite att säga att det är en Alcrokulör vi målat med... Den heter Menthol och finns med i deras Alcro designers kulörkartor... vet inte vilket år den kom... Men de borde kunna göra den ändå... :-D

2010-08-25 @ 18:57:54
URL: http://dozandesign.blogg.se/
Postat av: deleine

Heeelt underbart =O)

2010-08-26 @ 13:34:43
URL: http://deleines.wordpress.com
Postat av: Maria

Jag har också en bunt ufon- Det är så skönt när man tar sig tid att färdigställa. Tror att de på något sätt suger lite energi bara för att de inte är klara.

2010-08-27 @ 08:24:16
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Amo

Oj, jag har ju hur många UFOs som helst... En virkad vintersjal, en virkad sommarsjal, en virkad mössa, två par vantar, en väska, en vadmalsfilt med applikationer, två matkassar, en pimpad kjol, en stickkasse, blandade broderier, en prinsessmantel... Hmm...



Kanske ska ta itu med något av dem idag... :)



2010-08-28 @ 16:21:54
URL: http://madebyamo.oden.st

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0