Paketraden som krympte...


Sakta men säkert så krymper raddan med paket i barnens paketkalender...

Adventskalendrar kan göras på lite olika sätt och innehålla olika saker.
HomeRiver har en sagokalender.
Sveriges radio sänder radiokalendern De vilda helgonen.
Sveriges television sänder tv-kalendern Gyllene Knorren.
Sen finns där chokladkalendrar (och nej, alla innehåller inte sån där halvtrist choklad! En kompis ska visst ha fått en med fina praliner i!) och olika typer av paketkalendrar. Färdigköpta eller ihopkomponerade på egen hand, fyllda av lämpliga små gåvor till de som ska öppna.

Barnens paketkalender blev i år ett mellanting.
De köptes som färdig kalender från Playmobil, men själva kalenderna var så ful och trist, men som tur var fanns det en kväll i slutet av november både tid och lust till att paketera om småprytlarna i egna små paket istället.

Så här långt är både barnen (som får turas om att öppna paketen på morgonen) och mamman (som valde kalendern) väldigt nöjda! :-)





En vacker dag kommer det kanske att skapas en sån där superpedagogisk och kreativ adventskalender, men i väntan på en sån så är en sån här Playmobilkalender ett fullgott alternativ tycker jag...

Kommentarer
Postat av: HomeRiver

Det var ju en jättehärlig variant tycker jag :)

2010-12-16 @ 18:37:20
URL: http://homeriver.blogg.se/
Postat av: Ankie

Det var ju väldigt fiffig ide, att ta från en redan klar kalender. Den hoppas jag att jag kommer ihåg nästa år. Jag tror/tycker att de hemmagjorda är roligare. O kan man gena på det där sättet så blev det ju inte så svårt längre att hitta saker till 24/48 små paket.

Tack för tipset!



2010-12-21 @ 22:03:07
URL: http://minoasivardagen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0