Same same but different


Ibland blir det inte som man tänkt sig riktigt...

Där efter nyår för snart ett år sedan tänkte jag att jag skulle vara så där ekonomiskt förutseende och passa på att köpa en komplett uppsättning med julgardiner till köket när det var halva reapriset i gardinbutiken.
Tanken var i och för sig god och jag kom hem med tre, fina röda kardinkappor.

På den tiden, innan köksrenoveringen var det nämligen kappor som gällde i våra köksfönster.
Längder passade inte alls och gjorde bara köket om möjligt ännu rörigare.

Men tji fick jag!
Nu, efter renoveringen är det nämligen tvärt om.
Med bara gardinkappor ser fönstren väldigt kala ut.
Längder ska det vara istället för att köket ska kännas ombonat och trevligt!

När det nu sket sig med de där specialinköpta gardinerna och många hundra på nya gardiner fick det bli en djupdykning bland loppisfynden istället - och titta! Där fanns tre längder som visserligen inte är helt lika, men åtminstone liknande!
De tre längderna hänger nu i de två fönster som sitter på långväggen.
De två med röd botten längst ut på kanterna och den med blå botten i mitten, precis för den lilla väggsnutten som är mellan fönstren, och agerar gardin för bägge fönstren!

Inte optimalt, men det funkar!
(och mönstret och färgerna är ju helt underbara, eller hur?)




Skulle det vara någon eller några av er som läser här som har en eller annan gardinlängd i detta tyg i era gömmor som ni skulle kunna tänka er att avvara får ni mer än gärna höra av er! [email protected] 

Kommentarer
Postat av: Blenda

Oj, de där var riktigt fina! Tyvärr kan jag inte hjälpa dig, har inget så snyggt i mitt skåp...



Pampigt pepparkaksslott i förra inlägget!

:-D

/Blenda

Postat av: Deleine

Tjusigt tyg... Tänk dig förkläden till barnen... Fina tygkassar... Julklänning på små söta flickor... Åh hättor!!



Oj öhm förlåt jag menar oj vilka fina gardiner ;)

2010-12-03 @ 07:22:38
URL: http://deleines.wordpress.com
Postat av: Ulrika

Ser ju riktigt snyggt ut det där tyget! Kan man få en bild när de väl sitter upp?

2010-12-03 @ 09:26:55
URL: http://www.ulrikaolsson.blogspot.com
Postat av: Maria

Hej!

Var ju alldeles underbara mönster! Jag tycker att det var coolt att de var i två olika färgställningar, det ger ju ännu mera...

2010-12-04 @ 04:34:53
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: med nål och tråd

Vilka färgklickar! Jättehärliga. Och så håller jag med Ulrika :)

2010-12-05 @ 19:47:57
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0