Bäbis-blöjbyxor



Vår vänkrets har utökats med ännu en bäbis och då jag vet att de använder tygblöjor blev jag ju bara tvungen att test-sticka ett par blöjbyxor!

Bilden är tagen direkt efter att de var färdigstickade.
Efter tvätt och en lätt tovning av det slätstickade partiet och en ullkur blev de mer jämnbreda.

Det fick bli en garnmix igen för att utnyttja fördelarna med olika garner.
Det ljusa garnet kommer från Fale Artut och det mörka är Gästrike 4tr.
Fale-garnet tror jag kommer att bli kanon som fuktspärr, obehandlat och naturligt fett som det är, och Gästrike-garnet hoppas jag blir bra att ha mot mage och ben då det är mjukt och o-kliigt.

Lite osäker på hur passformen blev...
Hoppas de passar hjälpligt på bäbisen iaf!

Var orolig ett tag att benmuddarna skulle bli för tighta, men de går att töja ganska mycketså jag tror nog att de rymmer ett par bäbislår trots allt.

Sörjer lite att jag inte hade fått upp ögonen för detta med stickning när storasyster eller lillebror fortfarande hade blöjor...
Tänk bara vilken uppsättning med hemstickade blöjbyxor de skulle kunnat ha om jag hade kunnat sticka själv till dem!



edit 100207: Har skrivit lite mer om tygblöjor i allmänhet här.

Kommentarer
Postat av: sunna

Så bedårande söta

2010-02-05 @ 21:34:21
URL: http://sunnasblogg.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Vilka fina! Ser också varma och sköna ut!

2010-02-05 @ 22:02:58
URL: http://www.ulrikaolsson.blogspot.com
Postat av: med nål och tråd

Så fina. Det är ju bra att du tar igen missad stickning så att kompisars barn får blöjbyxor.



Har du freestylat eller använt mönster? Min syster använde också tygblöjor på hennes första pojke, och vi letade mönster då, men hittade inget. Nu är det snart för henne igen, då skulle det var kul att sticka blöjbyxor ju.

2010-02-06 @ 09:58:35
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: Blenda

Vilka jättefina! Jag gillar idén, att plocka upp något som är "gammaldags" och faktiskt funkar!

2010-02-06 @ 11:34:16
URL: http://blendasbetraktelser.blogspot.com/
Postat av: camilla

jag har sånna här bäbis byxor på mig åxå

2010-10-17 @ 02:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0