Kalender i ny svid


Efter att ha spenderat några veckor liggande på fönsterbrädan har nu kalenderblocket fått en värdig uppsättning!

Blev väldigt inspirerad till att göra en egen dekor både av kalenderblocket som HomeRiver med son pysslade och sen även av en bloggare som hade satt upp sitt kalenderblock på en liten, blå/vit rutig skärbräda.
(om du vet vem jag menar så hör gärna av dig, har glömt vem det var...)

Även här blev det rutigt, tyckte det passade bra då kalendern sitter uppsatt i köket.
Någon skärbräda blev det dock inte för min del.
Istället blev det hyllpapper uppklistrat på wellpapp, dekorerat med ett enkelt korststygnsbroderi.

Vi får väl se om kalenderblocket kommer att få ha samma upphängninsplatta hela året ut eller inte.
Det var trots allt väldigt skoj att pyssla denna upphängning så det finns ju risk att det blir fler vad det lider...

Kommentarer
Postat av: Fale Artut

Klart att Du skall kolla på lammen! Blev muddarna stickiga, måste ju veta om jag har misslyckats, fina blev de, med din stickning!

2010-02-01 @ 22:32:06
URL: http://faleartut.blogspot.com
Postat av: HomeRiver

Det blev verkligen en köksalmanacka! Jag tycker den är fin för hela året. Men om du väljer att pyssla någon ny längre fram ser jag fram emot att se det :-)

2010-02-02 @ 11:57:47
URL: http://homeriver.blogg.se/
Postat av: Susanne

Vilken rolig idé, kanske man skulle ta och göra med barnen :)

2010-02-03 @ 21:10:23
URL: http://trollmorsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0