AF vs. MF



Även om tekniken för det mesta är fantastisk och underlättar väldigt mycket är det ibland skönt att koppla bort allt det automatiska och ta ett kliv tillbaka till att ställa in skärpan själv.

Plötsligt går det att ställa in skärpan på de där smala, smala spetsarna som kamerans autofokus inte alls ville veta av!


Gillade hur min stick-bild tog sig ut och blev lite sugen att låta förstora den.
Funderar dock lite på hur och var ur ett feng shui-perspektiv skall placera en bild med pekande spetsar, om man överhuvudtaget skall ha sånna bilder uppsatta hemma?

Någon som vet?

Kommentarer
Postat av: Fale Artut

Man kan ju verkligen undra..

Jag vet faktiskt inte..

Men jag tror att det går bra, luftigt och kreativt, mjukt garn och vackra stickor...

Må så gott!

2010-01-30 @ 19:16:54
URL: http://faleartut.blogspot.com
Postat av: HomeRiver

Gå på magkänsla. Vill du se denna fina bild dagligen och älskar den - kör på det! Ett annat tips är att fråga barn, de feng shuiar intuitivt...

2010-01-30 @ 22:52:38
URL: http://homeriver.blogg.se/
Postat av: e

Feng Shui är spännande! Håller med HomeRiver i stort - lita på din magkänsla! Men jag har en reservation. Inom Feng Shui pratar man mycket om vass energi vilken man ska undvika att ha direkt riktad mot sig. Detta innebär att jag tycker att du ska undvika att ha denna förstoring på en vägg som du vanligtvis möter "rakt emot dig", den kanske är bättre att ha på en vägg som du snarare "passerar" (som i en korridor tex.). Hoppas du förstår hur jag menar?



Men som sagt, lita på din magkänsla! Feng Shui handlar om symboler - symboliserar bilden mjukhet och kreativitet för dig, så är det de energierna som den avger! Är symbolen snarare vasshet så ska du undvika den.



Och slutligen: grattis till den glädje du hittat i fotograferandet!

2010-01-31 @ 14:09:45
Postat av: med nål och tråd

Jag kan ingenting om Feng Shui. Men en väldigt snyggt foto är det!

2010-01-31 @ 14:55:19
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0