Glada muggar





Visst är de fina och glada, våra nya julklappsmuggar?

Förskte köpa några själv när de fanns i butik i höstas i samband med KFs 110-års jubileum, men de hade redan sålt slut i butikerna i närheten, så jag blev jätteglad när pappan här i familjen fick dem i julklapp!
(Tack mamma/mormor, och jodå, pappan blev glad han också...)

Fick dock en smärre chock när jag kikade in på Tradera för att kolla hur priserna ligger på keramik designad av Stig Linberg.
Dessa muggar går ju för massor av pengar!
Visst, dekoren ska ju vara inspirerad (eller om det är en ren återproduktion?) av Stig Linbergs mönster "fallande löv" och jodå, de är både fina, glada och väldigt trevliga att dricka ur - men ändå?!

Jag förstår att unika (och väldigt vackra) delar ur ex. serien "berså" säljs för väldigt höga summor, men när muggar som nyporducerats i Kina gör det kan jag inte låta bli att bli en smula förvånad...

Förresten, är det någon som har sett orginalmönstret någonstans, eller har någon bild att länka till?

Blir ju nyfiken att se hur det tog sig åt då, när det producerades första gången!


Kommentarer
Postat av: U-B

Värdet av något är det "marknaden" betalar...

2010-01-19 @ 13:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0