Morgondisco



Varje solig morgon har vi disco i sovrummet.
Mängder av små ljusprickar som dansar omkring på tak och väggar.
Virvlar fram över sängkläder och kittlar våra ögon.
De gör tidiga mornar lite piggare.
Lite gladare liksom.


Jag brukar ibland kika in på blogen Feng Shui-Harmoni i hemmet där Irene delar med sig av inredningstips och tankar som ligger i linje med Feng Shui och även hos min vän HomeRiver som har tagit in detta med Feng Shui i beräkningen när de har renoverat och möblerat om.

Är ingen hängiven Feng Shui fantast (ännu?) men kan ändå inte låta bli att faschineras över hur gamla hus och gamla gårdars läge och planering ofta tycks uppfylla väldigt många av de riktlinjer som man tycks följa inom Feng Shui. 
Samma sak med de likheter man kan finna mellan Feng Shui och miljöpsykologiska teorier.

Viss placering av hus och inredning tycks människor helt enkelt må bättre av oavsett tid och sammanhang.

Jag vet dock inte vad man innom Feng Shui säger om discokulor i fönstret?



We have a disco in our bedroom every sunny morning.
Loads of little dots of light running around on the walls and the ceiling.
Don´t know if it is the right thing according to Feng-Shui, but we love it!

Kommentarer
Postat av: med nål och tråd

Intressant! Jag vet inte mycket om feng shui men förstår tanken att vi mår bra av att ha harmoni hemma.

Och väldigt fin discokula.

2010-06-02 @ 08:01:57
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: Sunna

Det bara måste ju vara bra med en discokula, så härligt att vakna till gladprickar

2010-06-02 @ 21:35:10
URL: http://sunnasblogg.blogspot.com
Postat av: Maria

Jag läste en sådan där fengshui-bok och insåg då att jag redan innan gjort så att vårt hem överensstämde med ganska mycket i boken. Så kanske har man lite inbyggd känsla för vilka energier som känns bra och dåliga. Det är intressant...

2010-06-02 @ 23:16:22
URL: http://jagblommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0