Gult i vårt kök






Det har kommit och gått lite till och från under det sista året för att nu på slutet slagit klorna i mig rejält.
Jag talar om mitt sug efter GULT.

Och då är det inte någon blek, mesig, kall gul det är frågan om.
Nej, jag vill ha den där mustiga, varma gula färgen!

En sån där gul färg som känns som en vitamininjektion.
Koncentrerat soljus att ta fram vid behov.
En livboj för att hålla sig ovan ytan den här sista tiden av vinter.

Min dröm just nu är att hitta ett garn i den där gulaste gula färgen.
Ett garn att sticka en sol-sjal av!

Tills vidare, tills dess att jag funnit mitt garn och stickat min sol-sjal får jag hålla tillgodo med de gula saker som redan finns här hemma och låta mig lysas upp av dem...

Kommentarer
Postat av: Medea

Jag har också gul-behov. Riktigt stark, glad, gul ska det va!

2010-03-05 @ 23:23:41
URL: http://medeashem.blogspot.com
Postat av: Fale Artut

Varmgul är grejen! Man kanske skulle färga lite fibrer? det är jättesvårt att hitta rätt nyans på garn, särskilt i gult och rött, tycker jag!

2010-03-06 @ 19:27:23
URL: http://faleartut.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0