Hösttrött... men vänta! Det är ju redan vinter!



Började känna hur hösttröttheten kom krypande förra veckan.
Tröttheten som gör att det tar emot att kliva upp på morgonen.
Att det tar emot att väcka barnen och komma iväg.
Att det tar emot att planera ytterligare en middag.
Packa ytterligare en väska inför morgondagen.

Trött i huvudet, kallt ute...

Sen slog det mig att det ju inte alls är höst?
Det är ju faktiskt redan vinter!
Och det är dessutom mindre än en vecka kvar till advent, och det är någonstans där vid advent som det hösttrötta ersätts med julmys!

Adventsljus och julpyssel.
Glögg och lussebullsbak.

...så helt illa är det kanske ändå inte?
Även om det är rätt kallt och mörkt både på morgonen när vi åker hemifrån och på kvällen när vi kommer hem!?

Kommentarer
Postat av: Iréne JB

Märker även här att mörkret påverkar oss. Jag går inte längre upp när klockan ringer utan ligger kvar lite. Barnen är svårväckta och maken har i princip gått i idé. Men som sagt, om en vecka, då... Att ha tjuvstartat med glöggen har i alla fall hjälpt lite här :-)

2010-11-23 @ 22:13:00
URL: http://www.irenejb.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vilket hoppfullt blogginlägg! Och du har ju helt rätt: det är vinter nu (även i Mälardalen ligger snö) och om några dagar är det första advent!

2010-11-24 @ 10:43:02
Postat av: Blenda

Hej!

Här har det stormat lite lätt, i ca 2 dygn, det snöar horisontellt och blåser nordan. Men jag gillar't, jag blir upplivad av morgonpromenaden till jobbet (för då har jag medvind! :-D) Och det är 10 gånger bättre detta, än med kallt, mörkt, blött tråkigt novemberväder! Nu blir det ju i alla fall lite ljusare!



Ha det gott,

/Blenda


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0