Snabbpyssel



Ett litet tips om snabbpyssel kanske kan passa så här mitt i vardagen?

Det som behövs är stommen till en lampskärm och tyll.
(och för all del en sax att klippa tyllen med)

Det enda du behöver göra är att klippa långa remsor och knyta längs sidorna på stommen, så där så att det fortfarande är öppet och luftigt upptill och nedtill!

På min skärm fick knutarna och "fluffet" sitta i nederkant, men jag har även sett skärmar med fluffet i överkant.
Vad som är snyggast beror nog mycket på vilken modell du har på din skärmstomme till att börja med!

Visst vore det rätt schyst med en riktigt STOR tyllampa också?
Kanske en med rooooooosa tyll denna gången....

Kan tyvärr inte ta åt mig ens det minsta lilla uns av äran för den här idén för den är helt plagierad, eller kanske inspirerad (det låter ju lite bättre) av andra pysslare... *ler*

Kommentarer
Postat av: Fale Artut

Så glad din bror måste bli! Både enkelt och exklusivt på samma gång.

Har Du någon adress, jag har samlat frön till digas. Riddarsporre med mera!

Skicka till [email protected]

2010-09-16 @ 13:10:59
URL: http://faleartut.blogspot.com
Postat av: Fröken pyssel

Hittade hit via Evasleva-bloggen. Vilken underbar liten lampa du gjort, hade aldrig kommit på idén med att ha tyllet åt det hållet, det blev ju jättefint!

/Ännu en sjalmamma :-)

2010-10-03 @ 10:42:18
URL: http://pysselmama.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0