Kluriga kläder



För några dagar sedan kom det ett paket till vår lillelillebror från nyblivna Herr och Fru S.
I paketet låg en randig pjamas.
Och en väldans klurig randig pyjamas också måste jag säga!

Dels så är den av ekologiskt odlad bomull.
Sen så är den dessutom vändbar så du kan själv välja vilken sida du vill ha som utsida.
Och sist men inte minst (och kanske mycket tack vare att den är vändbar?) så sitter det ingen lappar fastsydda i den!

Visst är det bra att man får med tvättråd, och det är självklart praktiskt när kläder, och då framförallt barnkläder är storleksmärkta, men ibland känns det ju som om klädtillverkaren skickar med en hel roman - fastsydd där i nacken eller sidsömmen!

Har hunnit klippa bort både en och annan lapp ur barnens kläder under mina år som förälder, så jag är glad att jag slapp det den här gången!

...men helt lapplös är pyjamasen inte.
Alla lappar följer med, prydligt paketerade i en liten plastpåse!


Kommentarer
Postat av: Clara

Verkligen fiffigt med vändbart!

Jag klipper också alltid bort lapparna, tänker ofta att jag ska spara dem i en liten påse men det gör jag aldrig..

2011-08-15 @ 17:59:02
URL: http://clarastickar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0