Det gäller att ta de chanser man får



Med tre barn, varav ett som fortfarande är väldigt litet och med hela familjen hemma hela sommaren är det inte bara att boka in en pysselkväll hur som helst.
Inte heller är det att bara börja pyssla när lusten faller på.

Snarare gäller det att ta tillvara på de tillfällen som ges.

Tillfällen som när pappan tar med de stora barnen för att åka till farmor och farfar och hämta en släpvagn och blir borta över natten.

Ingen familj hemma = det lagas inte mat flera gånger per dag = köksbänkarna lediga = utrymme att stå och scrappa!

(medans bäbisen sover gott i sjalen på min rygg)



Bland annat scrappades två sidor med bilder från lillebrors (som ju numer är mellanbror) bäbistid. Bilderna är sissådär fyra år gamla så det känns inte som att det var en dag för tidigt...

...och när den dubbelhäftande tejpen tar slut får man övergå till att scrappa med symaskinen och SY fast bilderna istället!



Kommentarer
Postat av: Iréne JB

Tur att man har symaskin! Har sytt julkort och även julklappsetiketter. Inte för att jag saknade dubbelhäftande tejp, utan för att jag ville.

Fina blir dina scrappade bilder iaf. (Och du påminner mej om att lilla E inte har så många bilder i sitt album)

2011-08-01 @ 09:43:55
URL: http://www.irenejb.blogspot.com
Postat av: Evasleva

Vad skönt med lite pysseltid! Jag skulle faktiskt inte heller ha något emot att vara själv några timmar ;)

2011-08-03 @ 19:01:06
URL: http://www.evaslevapysslar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0