Lite på en höft sådär


This is how we do things around here - lite på en höft sådär...

Även om vagnen börjat användas lite mer så är det, liksom i somras sjalarna som används flitigast, både när vi är hemma och när vi är ute på vift. Är vi på tur in till stan eller till affären en sväng sitter bäbisen oftast på min mage. Då har bäbisen möjlighet att titta sig omkring men vi kan ändå prata med varandra väldigt lätt och jag har möjlighet att svepa min jacka om bäbisen när det är kallt.

När det är sovdags och vi är hemma och inne sitter bäbisen däremot oftast uppknuten på ryggen. Jag vet då exakt var jag har mitt bäbis och vad han gör och min bäbis har full koll på var han har mig och vad jag gör. Där på ryggen går det ofta bra att sitta när det är tråkiga saker som ska göras, typ hänga tvätt eller plocka disk.

När det är roligare saker som ska till att ske, som att steka pannkakor eller baka ut limpor tycker bäbisen att det är på tok för dålig sikt där bakifrån! Helst skulle bäbisen nog vilja stå själv på en pall där vid bänken, men med tanke på att bäbisen bara är ett halvår gammal ännu och utan minsta förvarning kan släppa taget falla som en fura så blir det istället till att sitta i ringsjalen på höften!

Full koll men på behörigt avstånd från heta stekpannor!

Kommentarer
Postat av: Emma

Så mysigt med sjalbarn! Den tiden saknar jag, när jag bar mitt barn i sjal :-)

Tack för omtanken om min sambo :-)

2011-12-08 @ 21:04:01
URL: http://emmasdagar.blogspot.com
Postat av: Deleine

NNÄÄÄÄ nu blev jag juh inge bebissjuk!!!!

2011-12-08 @ 21:13:18
URL: http://deleines.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0