Pastaänglar - så kan man göra dem



Efter önskemål från bla. Solängel och en snabb bildgoogling på pastasorter och deras namn kommer här nu en liten beskrivning av hur man kan göra pastaänglar!

Till en ängel som de på bilderna behövs:

En bit tråd till hänge
En kikärta till huvud
En farfalle till vingar
En pipe rigate till kroppen
Två pipette rigate till armar (alltså två vanliga små makaroner)

+ lim (typ hobbylim eller trälim)

...eller också tar man sig en tur till pastahyllan, improviserar lite och ser om man hittar några andra pastavarianter som kan passa! För SÅ noga är det faktiskt inte. Det är trots allt bara pasta och pyssel vi pratar om!

Det är lite pill att limma ihop änlgarna, så därför tycker jag att man gott kan passa på att limma ihop många när man liks ska limma. Jag tycker även att det blir enklare/snabbare om man gör ett moment i taget istället för att göra en ängel åt gången. Då hinner limmet dessutom torka lite mellan momenten och man slipper trasslet med att ängeln trillar isär vid minsta lilla beröring.

Jag tog, om jag inte missminner mig, ordningen; öglan, limma fast kropp och ögla på vingarna, på med huvudet och till sist armarna. På så sätt låg ängeln stadigt när jag skulle limma fast armarna och huvudet hade vingarna att vila på när det skulle fast.

Låt torka ordentligt, och sen  - fritt fram att dekorera!


Kommentarer
Postat av: solängel

Himmel, vad snabb du är! \o/ Tackar och bockar! :-)

2011-12-16 @ 18:38:54
URL: http://frihandat.blogspot.com
Postat av: Tyg och otyg

Min mamma har gjort sådana och om jag inte missminner mig hade några av dem lite couscous-hår fastlimmat på huvudet!

2011-12-16 @ 19:42:00
URL: http://tygochotyg.blogspot.com
Postat av: Hedvig

Underbart coola! :)

2011-12-17 @ 19:51:26
URL: http://www.hedvighandarbetar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0