Ett ljus i mörkret



Jag längtar efter vår och värme.
Jag längtar efter ljumma vindar.
Jag längtar efter att denna envisa förkylning ska ge med sig så att jag får tillbaka lite energi och ork och får sova lite bättre om natten.

I väntan på allt detta passar jag på att utnyttja fördelarna med att det fortfarande är vinter och mörkt, nämligen att äta frukost och dricka kvällsthéet i ljuset av starinljus.


Ljusstakarna är egentligen bakformar. Sammalika som de som Maria/Jag blommar använder sig av i många av sina alster, men betydligt större.

Kommentarer
Postat av: Maria

JAg har också en större variant på lager, som jag testat att gjuta betong i. Det är roligt med kakformar!

2011-02-03 @ 22:00:37
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Samtidigt känns det lite tråkigt att dagen då ljus inte längre behövs kommer komma snart. För jag gillar att få tända ljus och få den där riktiga myskänslan. :)

Man ska nog inte bo i norden om man inte gillar förändringar...

2011-02-06 @ 11:55:33
URL: http://www.lagomtnormativt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0