Pärlpyssel


När jag ändå hade pärlor och tråd framme när jag gjorde knapphalsbanden under helgen så passade jag på att göra två armband också.

På det röd/gröna är både de röda pärlorna och spännet återvunna från ett favorithalsband som slutade sina dagar utströsslat på ett finländskt omklädesrumsgolv (också ett öde för ett halsband...)
Det kändes lite knasigt där och då när jag plockade upp de pärlor jag kunde få tag på, men så här i efterhand är jag glad att jag gjorde det - för de gör sig riktigt bra som armband också, eller hur?!

Det grå/röda är faktiskt bara gjort av nya(!) icke tidigare använda, pärlor. Även spännet från Söljddetaljer är nytt - och jag tycker att den där kroken är väldigt fin!
Som ett smycke på smycket!


(klicka på bilderna för att se de i större format)

Kommentarer
Postat av: Evasleva

Jag har t.o.m plockat pärlor som jag hittat på gatan :)

Snygga!

2011-02-10 @ 20:13:36
URL: http://evaslevapysslar.blogspot.com
Postat av: Evasleva

Jag har t.o.m plockat pärlor som jag hittat på gatan :)

Snygga!

2011-02-10 @ 20:13:58
URL: http://evaslevapysslar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0