Återbruksväska



Har varit med på ett pysselbyte igen.
Sist jag var med och bytte var de tygkassar.
Denna gången var det Remake-väskor som bytte ägare, och detta var väskan som jag skickade till min mottagare.
En rätt stor och rymlig sak på det hela taget!

Yttertyget är byxbenen från ett par fd. byxor där jag också sprättat loss och återanvänt bakfickorna.
Fodertyget är en halv gardin och det randiga tyget som innerfickan är sydd av kommer från en stuvbit jag hittat i min mormors tyggömmor.
Nylonbanden jag har använt till axelband är visserligen inte återvunna från något annat, men efter att ha legat i flera år bland mina sygrejer utan att användas tyckte jag gott att de kunde kvala in som återbruk de med!

Om ni vill kika på väskan som jag fick i detta byte kan rekomendera ett besök hos Virkfröken!

Den enda nackdelen jag kan komma på med att vara med i sånna här pysselbyten är att kreativitet och skapande föder än mer idéer och skaparlusta - så nu har jag helt plötsligt en till väska i tankarna som jag känner att jag bara måste få sy... men det kanske är smällar man får ta helt enkelt? *ler*

Trevlig helg till er alla!

Kommentarer
Postat av: Deleine

Du kan få göra en sådan fin väska till mig... Vi kan byta, jag får väskan och du får den unge som bråkat mest under dagen ;)

2011-03-04 @ 19:55:46
URL: http://deleines.wordpress.com
Postat av: Fale Artut

Vilken underbar mage Du har fått. Jag drömmer om att få se den på riktigt! Här är det risk för bortblåsning, och stickning!

2011-03-04 @ 20:34:43
URL: http://faleartut.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Åh, vad jag önskar att jag hade sådan kreativitet! Låter härligt. :)

2011-03-05 @ 21:10:27
URL: http://www.lagomtnormativt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0