Ibland är det de minsta projekten som tar längst tid...





Ibland är det verkligen de minsta projekten som tar längst tid...

Några vänner fick barn i höstas (ett helt halvår sedan ganska precis - grattis A!) och jag skulle sticka gosiga alpaca-sockor till bäbisen.
Ett litet och relativt snabbt projekt hade jag tänkt mig.
Dock satte gravidtrötthet, illamående, skola och allt annat rejäla käppar i hjulen för mig och som bonus stickade jag en socka fel och fick därför sticka en tredje socka också...

När jag till sist hade ett komplett par och trådändarna var fästade insåg jag att de redan hade hunnit bli för små. Garnet var dessutom på upphällningen så att sticka likadana fast större var bara att räkna bort.

Lösningen fick bli att sticka ett helt nytt par. Större och med längre skaft så att A slipper glipor när han sitter sjal/sele, i ett helt annat garn.

Som tur var hade såväl den extrema tröttheten och illamåendet lättat vid det här laget och stickandet gick väldigt mycket snabbare än första gången och ÄNTLIGEN har A fått sina sockor!

Garn: Drops classic alpaca resp. Drops Fabel
Stickor: 2,5mm strumpstickor

Kommentarer
Postat av: med nål och tråd

Vilka små pluttraggisar. Jättesöta.



Angående att fusa plast. Ja du. Jag satt med mitt lilla ikea-bords-strykbord på golvet, med fönstret på glänt. Det luktade inget, men kanske kom det ångor som inte luktar, vem vet. Ett tips som fungerade för mig var att inte köra runt med strykjärnet som när du stryker kläder, utan kör det i små cirkelrörelser på ett och samma ställe tills plasten smält ihop. Det tog ganska lång tid.

2011-03-23 @ 11:35:32
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: MAria

Så gulligt små!

2011-03-23 @ 22:33:57
URL: http://jagblommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0