Köket i sin nya vårsvid






Köket fick sig en välbehövlig vår-make over under helgen som var.
De loppisfyndade gardinerna som hade återfunnits i gömmorna sattes upp och den nyfyndade duken las på bordet.
Fint som snus måste jag säga!

Normalt har vi en sån plastad duk på köksbordet, för näe - tygduk i en barnfamilj är som att be om spill, det är jag väl medveten om.
Men med dukar som denna, som bara är att slänga i tvätten när den känns solkig  (och som bara kostade en tjuga att köpa till att börja med) så tar jag gärna den där lilla extra tvätten för att för några dagar få ha en tygduk på bordet!

Gardinerna är för övrig i samma tyg som jag sydde bäbisfilten av i somras (eller snarare så var filten sydd av en gardin) Jag hade för mig att jag bara hade ett par längder av det, men bevisligen måste jag haft fyra till att börja med?!
Tycker dock fortfarande att både mönstret och känlsan i tyget gör att det passar bättre till barnlakan och barnfiltar, men i väntan på andra lämpligare gardinalternativ så känns de helt ok som gardiner också!

Kommentarer
Postat av: HomeRiver

Vad härligt att vårfixa. Det ser jättemysigt ut :)

2011-03-01 @ 07:03:22
URL: http://homeriver.blogg.se/
Postat av: Deleine

Ditt hem verkar så fint och harmoniskt...

2011-03-01 @ 20:02:42
URL: http://deleines.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0