En blivande sovplats?




Om vår bäbis bara kommer att vara det minsta lilla lik sina äldre syskon så kommer det att innebära att den självklara sovplatsen nattetid blir i direkt kroppskontakt med en förälder, eller varför inte PÅ en förälder för att garantera att få vara riktigt, riktigt nära?
(Och efter nio månader I en mage så känns det fullt naturligt att spendera åtminstone några månader till en mage - eller hur?!)

Nu när vi ändå har en vagga här hemma så känns ändå värt att ge den en chans som dagbädd i alla fall, så nu står den i vardagsrummet, färdigbäddad och redo att vagga en liten bäbis i.

Vaggan snickrade pappans morfar till honom när pappan var nyfödd och har nu utrustats med ny madrass.
Lapptäcket visade sig passa alldeles utmärkt i vaggan och med ett matchande örngott, prytt med en bit fint band från turen till Trondheim förra sommaren blev bäddningen komplett!

Filten med ugglor på är ett gör det själv-projekt på enklast möjliga nivå.
Har länge velat sy en dubbelsidig filt av en bit av det där tyget med Ugglor från Jofotex men har inte kunnat bestämma mig för vilket tyg jag skulle ha på andra sidan så det har bara blivit liggandes där i tyglådan...

Jag hade börjat misströsta lite om vår bäbis någonsin skulle kunna få sig en ugglefilt men som tur var så fick jag här om  helgen erbjudandet att låna en over lock maskin fram och tillbaka - och med bara en söm längs kanten så förvandlades en bit tyg till en filt!

Enkelsidig förvisso, men det är i alla fall en filt!
Och inte vilken filt som helst, utan en med ugglor på!

Kommentarer
Postat av: Fale Artut

Nu du, nu är det snart dags! Det är precis så här när det börjar dra ihop sig! Kram och vi hållar alla tummarna!

2011-05-15 @ 12:56:55
URL: http://faleartut.blogspot.comf
Postat av: med nål och tråd

Så mysigt det ser ut. En liten kanin ser jag där också, så den hann bli färdig?

2011-05-15 @ 14:39:27
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: Anna

Känner igen det där med att sova på magen :-)... Min lilla vill fortfarande helst sova tätt intill.

Supersött såg det ut iaf och filten är jättesöt!

/Anna

2011-05-15 @ 20:16:47
URL: http://odandulky.blogspot.com
Postat av: Sussi

Så mysigt! Där kommer er lilla bebbe sova gott, när den inte ligger nära nära då förståss :)

2011-05-15 @ 21:47:59
Postat av: Fru Björn

Så fint täcke!!

2011-05-16 @ 12:44:22
URL: http://www.frubjornskapar.blogspot.com
Postat av: FrkPyssel

åh så fint! Vaggan, lapptäcket, ugglefilten, allt! Och jag hoppas att bebben kanske kan tänka sig att sova där iaf någon minut mitt på dagen? :-D Låter förövrigt som mina barn. Kan räkna på fingrarna antalet gånger de sovit i spjälsängen t.ex ;-)

2011-05-16 @ 22:41:45
URL: http://pysselmama.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0