Himlar och garn






Att bo ute på landet har helt klart sina baksidor.
Det märker man inte minst vintertid, med all kyla och mörker.
Men samtidigt finns det ju otroligt många fördelar att bo så här till.
Som alla dessa fantastiska himlar man får ta del av utan att de skyms av bygnader eller dränks av stadsljus! De kan förgylla den tröttaste dag!

Nytt garn att sätta stickorna i hör ju också helt klart också till vardagens glädjeämnen! Tack vare min mor och min bror har jag nu fått lite nytt garn att sätta stickorna i! Fick nämligen hjälp av min garnbulvan mamma att handla när hon hade vägarna förbi Garn Väv & Inplock en dag när de hade lite jubileums(?)rea!

Beställningen var;
- Fårkrulligt garn till ett gosedjursfår
- Tre nystan av färggrant drops delight
- Järbos Raggi till en "pippitröja" i bäbis/småbarnsstorlek (Som sagt var, finlir med 3mm stickor är inte aktuellt just nu. Inte när det ska stickas hela plagg i alla fall . Här är det tjockt garn och tjocka stickor som gäller just nu!)

Färgerna överlät jag till min mamma att välja utifrån vad de hade hemma i butiken - och jag måste säga att jag tycker att hon gjorde bra val. Tack vare min bror kunde jag sedan få garnerna leverade ända in i köket! ♥

Kommentarer
Postat av: Liisa Ödén Vento

Så vacker himmel du har hos dig! Här är den grå...=)/Liisa

2011-11-11 @ 09:46:15
Postat av: Linda Samuelsson

Nyfiken på hur den lite grövde pipitröjan blir. Ser fram mot framtida blogg-poster! :)



Känner igen för och nackdelarna med boendet. Funderat rätt mycket på det själv. Hur stor/liten del ens livsstil reflekterar stället du bor på, eller vill bo på.

2011-11-11 @ 11:21:47
URL: http://frokengarn.blogspot.com/
Postat av: Mormor

Roligt att höra att du känner dig nöjd över färgvalen.

2011-11-12 @ 12:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0