Projekt: Gilla hösten IV


I min strävan att tycka lite bättre om hösten begav vi oss ut på promenad. Vi tittade på hur de gula löven mötte den o så blå himlen.


Vi hittade vackra röda nypon som glänste i solen.


Vi hittade en liten glänta där solljuset silades genom grenarna ovanför.


Vi fick se att i höstsol, då är även vattenpölar vackra.


Mitt promenadsällskap, väl inbäddad i sjal innanför min kofta.

Bäbisens kofta, det är den fjuniga lilla koftan i alpaca som stickades i våras. Det är fasligt smidigt med huvförsedda koftor till burna bäbisar har jag insett. Varmt och gott och garanterat dragfritt bak i nacken på dem, så i efterhand är jag väldigt glad att jag tog mig tid att sticka den där huvan, med svans och allt!

Lite kort i ärmarna numer visserligen, men tack vare att stickat är så mjukt och stretchigt så passar den ändå rätt bra.

Kommentarer
Postat av: Marie

Ah! Tack för tipset! Jag har funderat på hur man ska göra med lilla nacken. Mitt enda förslag hittills har varit "fuskpolo".

2011-10-05 @ 21:37:19
Postat av: Emelie

fuskpolo funkar också helt ok. särskilt om det är en sådan som liksom går att dra upp en bit på huvudet men ändå inte i ansiktet... ehe.. om ni fattar vad jag menar. ;) Stickat är helt klart bäst. det kan man ha jättejättelänge!

VAd mysigt ni ser ut att ha det. JAg har sådana foglossningar ( jämt. haft även mellan graviditetena.) och jag kunde bära utmärkt i sjal, annars vart det jobbigt värre. sjal är det bästa!=)

2011-10-06 @ 09:44:59
URL: http://www.emmelinz.wordpress.com
Postat av: metamorphosis

Emelie - är det nån sån väpnar-luve variant du tänker på? De funkar också finfint tycker jag. Mitt tips är där att ha en som eg är för stor + en tunnarehjälmmössa under när bäbisen är liten o sjalas mycket. Då är det lätt att bara vika av väpnarluvan som en kapuschong om man går in ngn stans (och nästa höst/vintersäsong när barnet blivit mer självgående kan det ha samma luva, fast nu som innerluva med en mössa utanpå)



Usch o fy för foglossning - men så bra att sjalandet funkat, foglossningen till trots!

2011-10-06 @ 11:01:38
URL: http://metamorphosis.blogg.se/
Postat av: Malin H

Åh, vilken fin mössa på en söt unge. =)

2011-10-06 @ 21:42:16
Postat av: med nål och tråd

En så fin höstpromenad! Och vilken gullunge :)

2011-10-07 @ 10:45:22
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: Homeriver

Det verkar gå ganska bra med ditt gilla-hösten-projekt. I varje fall ser det härligt ut på alla bilder!

2011-10-09 @ 10:47:58
URL: http://www.homeriver.se
Postat av: erika

Myspys! Tänker att du som stickar och fixar och trixar säkert kan förlänga ärmarna på något fiffigt sätt? Stickade/virkade eller färdigköpta muddar - eller sy på ett par muddar som är räddade från något annat utslitet?



Allt gott!

2011-10-09 @ 11:25:26
Postat av: U-B

Ja, det gäller att lära sig att se det man mår bra av att se...

2011-10-09 @ 11:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0