Ullnördar är vi allihopa (nästan)


(varm och go bäbis klädd i ullfrottéoverall från Janus)

"Men, var är mina ullkläder?!"
Det hörde jag lillebror utbrista i lätt frustrerad ton när han skulle byta om från pyjamas till dagkläder här om dagen. Näst efter att få skrota runt i pyjamas hela dagen är nämligen ullkläderna hans favoriter just nu. "Mjukisar" (plysch/velour) kan gå an, men ull är bäst.

Framför allt de dagar när det är lite kyligt.

Och jag förstår honom.

Ull är bra.
Även tunna ullplagg värmer gott men samtidigt är de skönt luftiga.
Och ullkläder kan värma även om de blivit lite fuktiga.
Det är bra.

Så nu är vi officiellt två ullnördar här hemma.
Jag och lillebror.
Kanske att bäbisen är en ullnörd på tillväxt också?

(Den mer varmblodiga storasystern tycker dock att de vanliga, tunna bomullskläderna räcker fint även nu när det blivit kyligare och jag och lillebror redan flyttat in i ullsockorna - men ullvantarna brukar i alla fall vara uppskattade under smällkalla vintern)

Mammagumman (som driver butiken Kokobello där bäbisens ulloverall är köpt) har skrivit ett bra info-inlägg där hon reder ut begreppen kring detta med ull.

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag är en sådan som jämt tjofsar runt i ullsockor, men ullunderstället-det åker bara på om jag ska vara ute länge mitt i smällkalla vintern.

2011-10-20 @ 14:45:37
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Evasleva

Haha, ja jag förstår honom också. Ull är underbart!

2011-10-23 @ 20:34:38
URL: http://evaslevablogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0