Det skulle ha blivit en EFIT

Jag har länge varit sugen på att göra en sån där EFIT, med ett foto i timmen under en dag - och nu när jag ärvt en telefon med ok kamera såg jag min chans!

Det hela föll lite på att jag inte lyckades med det där att ta ett foto i timmen så resultatet blev någon slags bilddagbok istället, bestående av spridda bilder från dagen som gått...


En trött mamma försöker sig på att vara lite förutseende och plockar fram kläder åt ett av de trötta barnen.
Kläder som det trötta barnet verkligen inte alls vill ha.
Tack och lov så ebbar stormarna ut och vi får alla i oss lite frukost.


Bäbisen som varit alldeles förfärligt morgonpigg och vaknat en hel timme tidigare än vanligt (där av den trötta mamman) somnar för första förmiddagsluren redan innan storasyster kommit iväg till skolan.


Efter att ha följt lillebror till förskolan och avverkat BVC-besöket med mätning och vägning (vi har numer drygt 8kg bäbis i vår familj) förgylldes dagen med promenad, prat och fika tillsammans med en fin vän innan det var dags att hämta lillebror bege oss hemöver igen.


Väl hemma visar lillebror visar sitt egenbygda Legospel.


Storasyster kommer hem från skolan = mellisdags.
På mackan är det favoritpålägget just nu, jordnötssmör!


Bordet som vid det här laget gärna hade fått vara både röjt och dukat...


...får vänta ett tag till för bäbisens matstund är faktiskt viktigare.


Tillsist kom även middagen till oss andra på bordet.
Lagom till att pappan hunnit hem han också.

Fisksoppa med grönsaker eller grönsakssoppa med fisk - bara att välja!


Kvällsfikat avklarat.
Lugnet har lägrat sig.
Alla barnen sover (hoppas vi).


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Kul att få en inblick i ditt liv! De där oförutsägbara tidiga morgnarna är verkligen jobbiga. Den här veckan har vi fått vakna 05.10. DET är ju för tidigt. Jag behöver två veckors semester, men på måndag börjar jag visst jobba...

2011-09-30 @ 07:49:36
URL: http://www.ulrikaolsson.blogspot.com
Postat av: med nål och tråd

En fin berättelse ur vardagen. Med en liten plutt plus två stora pluttar i familjen är det ju inte så konstigt att stickningen får vila.

2011-09-30 @ 08:08:14
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: Anna, od Andulky

Kul!

Ska se om jag kommer ihåg att göra nåt liknande en dag :-).

2011-09-30 @ 10:44:11
URL: http://odandulky.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0