The veggie-rythm




Morötter har jag stickat förr, men denna är den första med lite rassel i!

Precis som förut är moroten stickad av bomullsgarn på 3mm stickor och stoppad med polyestervadd.
För att få till rasslet har jag använt mig av ett sånt litet plastägg som finns innuti chokladägg, fyllt det med små plastpärlor och sedan limmat igen. OBS! Limningen är viktig här för att inte ägget skall kunna öppnas när man klämmer på moroten!

Dock tycks bäbisen ännu vara med intresserad av att knaga på saker (vi misstänker tänder på g) och inte skaka på dem så det ser ut som att jag får sticka några lite mer gnagvänliga morötter också...


Kommentarer
Postat av: Nusse

Vilken underbar morot!!! Jag önskar SÅ att jag kunde sticka. Jag är inte så förtjust i de där virkade sakerna, de ser så.. virkade ut, klumpiga liksom. Men den här var ju spenslig och delikat :)

2011-10-01 @ 21:38:02
URL: http://www.nusse.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0