Göra om - göra rätt



Jag hade egentligen tänkt få skriva ett inlägg om en halvfärdig kofta - men tyvärr...
När jag väl tog fram måttbandet och måttade ordentligt inser jag att jag ökat på tok för lite i raglanskärningen!

Attans!

Så det är bara att repa upp.
Göra om, göra rätt.
(Ett lämpligt långfredagsgöra kanske?)

Men ni kan ju i alla fall få se garnet jag hittat till mina små gurkknappar.
Ett mild-grönt ullgarn.

Och jag kan ju alltid försöka se de bra sakerna i allt detta upprepande. Det var ju ändå tur att jag upptäckte missen nu, innan jag ens delat upp raglanen i ärmar och bål, och det är ju tur att det är en liten kofta jag stickar på och inte en vuxenstor!

Kommentarer
Postat av: Linda

Åhhh gurkknapparna!!! Jag måste sy dit mina på ett par tofflor jag gjort färdiga för lääänge sedan...Kanske min påsksyssla? ;)



Supertrist att repa upp men det håller ju än sysselsatt ;)



Glad påsk!

2012-04-06 @ 17:51:52
URL: http://lindastickar.blogspot.com
Postat av: Iréne JB

Du verkar i alla fall inte allt för nedslagen, och garnet räcker ju längre :)

Tack för kommentaren. Din regnbågssjal är väldigt fin den också (och din regnbågstunika som jag älskar).

Hoppas att ditt halsonda vänder och att resten av familjen håller sej borta från förkylningar.

Till sist: Glad Påsk!

2012-04-06 @ 19:38:53
URL: http://irenejb.blogspot.com
Postat av: solängel

Ibland får man vara glad för det lilla... himla sött blir det iaf! Glad Påsk!

2012-04-07 @ 10:59:46
URL: http://frihandat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0