Fler sjalar åt familjerna!

 
Två nysydda sjalar till två små vårbäbisar.
Den ena sydd som doppresent till en liten Nora, den andra sydd som något försenad "välkommen till världen och grattis till att ha blivit pappa" -present.
 
Bägge sjalarna är sydda med en vikning vid ringarna som brukar göra sjalen lätt att placera bekvämt på axeln och med en dold ficka längst ned på svansen för att kunna lägga den där extrablöjan, vantar och mössa eller vad man nu har med sig. Valde att låta "välkommen till världen"-sjalen vara helt opyntad och överlåta dekorerandet till min vän som ska få den. Tror att den kan bli riktigt fin med ett sånt stryka-på märke med hans favvo-fotbollslags emblem eller så!
 
Beige är en lite ovan färg att sy i för mig och jag pendlar mellan att tycka att de blev tråkigt neutrala eller behagligt neutrala...
Bekväma att använda hoppas jag hur som helst att de är!
 

Kommentarer
Postat av: Anna, od Andulky

JAg tycker de var snygga! Bästa presenten!!

2012-08-05 @ 12:01:11
URL: http://odandulky.blogspot.com/
Postat av: Ulrika

Jag tycker också att de är väldigt fina! Men så gillar jag ju beige också! Om jag någonsin får ett till barn ska jag beställa en sån där sjal från dig. Kom aldrig in i sjalandet med Majlis men tycker att det verkar så mysigt när du skriver om det och visar bilder!

Svar: Självklart - det vore en ära! :)Tycker fö själv att man får allt mer nytta av sjalarna för varje barn. Med första kan man ju anpassa det mesta efter det enda barnet. Småsyskonen får hänga med i vardagen på ett annat sätt - och då tycker jag att det är smidigt att ha sjalarna!
Metamorphosis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0