Hela havet stormar även hos oss




Vi har skapat ett eget litet hav i en flaska för bäbisen att utforska och rulla med. Allt efter inspiration och instruktion hittad hos lilla a.

En flaska, vatten, karamellfärg, matolja och fina saker att lägga i är vad som behövs + ev. limpistol för att säkra att korken inte ska kunna lossna av misstag vid ivrigt lekande.

Fint och glittrigt blev det, och lika rolig för både stora som små...

Så här, dagen efter har oljan tyvärr blivit lite grumlig.
Vet inte om det beror på allt skakande av någon av de saker vi lagt i eller något helt annat, men med den erfarenheten i bakhuvudet så kommer jag nog satsa på massor vatten och bara lite olja i nästa flaska för jo, det kommer nog att bli fler flaskor!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Fiffig pryl!

Postat av: med nål och tråd

jag köper min vadmal i fyrkantiga lappar på hemslöjden för 30kr styck. Det brukar finnas liknande berett ylletyg på tygaffärer bland möbel- eller kapptygerna, fast kanske inte med samma utbud av färger. Om du har långt till närmsta hemslöjdsbutik som säljer material så kan jag skicka till dig på posten om du vill. Fast det kan ju vara svårt att välja färg..



Vilket fint hela havet stormar. Kul för vuxna också misstänker jag :)

2012-02-28 @ 14:13:25
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0