Nästankryparens nya byxor


 
Vår tidigare så stilla och relativt lugna bäbis har bestämt sig för att lära sig krypa och lever just nu efter mottona "fullt ös - medvetslös"  och "så länge jag rör mig så somnar jag inte". Ett ypperligt tillfälle för pysslande mamman att testa att göra egna anti-halk-kläder med andra ord!

Efter lite sökande på nätet tycks det som folk använt sig av till egna halksockor och så vara en sån textilfärg som liksom puffar upp sig när man fixerar den.

En liten recention då;
Funktionen tycks ha blivit helt ok.
Bättre fäste än bara bomullstrikå helt klart!
Hållbarheten verkar det vara lite sämre med då en av linjerna hade börjat lossna redan efter första tvätten.

Jag kommer dock helt klart att våga mig på att anti-halk-behandla fler plagg! Just nu lutar det åt att ett par av storasysters utslitna och urvuxna strumpbyxor ska få bli kapade och ritade på och på så sätt få ett vidare liv som halkmuddar att sätta utanpå bäbisens vanliga byxor!


Före och efter fixering

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Han kanske inte ramlar på näsan mer då ;)

2012-01-11 @ 19:20:50
URL: http://www.homeriver.se
Postat av: Ulrika

Så smart! Tänk att bebisen nästan börjat krypa!

Postat av: Evasleva

Jag har köpt sån färg men inte testat. Ska göra det :)



Vill du dela med dig av en positiv förlossningsberättelse till Medvinds blogg?

2012-01-13 @ 14:35:38
URL: http://evaslevapysslar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0