Bingobrickor

 
Ja, inte bingobrickor med små rutor som man pluttar i med duttar allt eftersom det ropas ut nummer, utan bingobrickor så som "Bingo! Äntligen en sån där bricka som jag letat efter!"

Det har varit dåligt med loppisbesök den här sommaren.
 
Rätt uselt rent ut av.
 
Men när jag liks skulle ta en tur för att handla så passade jag på att smita in på en liten källarloppis och där snavade jag över de här två plåtbrickorna för 20:-/styck. Som hittat med andra ord! Plåtbrickor kan man nog aldrig ha för många av, och just en sån där oval, stadig med har jag sökt efter bra tag nu utan resultat, förrän nu då!
 
Nu ska jag bara se till att renklippa den där ovala brickduken som min mamma broderat och som legat och väntat på en bricka att ligga på så är vi redo för finkalas!
 
 
Den lilla runda fanns redan i en blå version här hemma.

Kommentarer
Postat av: Blenda

Den orange brickan är jättefin (den andra med, men den orange var en riktig glad-pryl!)

2012-07-20 @ 20:52:06
URL: http://www.blendasbetraktelser.blogspot.com
Postat av: Deleine

Fina... Underbara färger!

2012-07-21 @ 20:12:37
URL: http://deleines.wordpress.com
Postat av: Mie

Ack alltid behöver man en bricka till! Att rensa bär och svamp på, att lägga diverse pysselprojekt på (så smidigt att flytta bort om bordet behöver användas till annat) Och såklart, att ha på finkalaset. Vilka snygga brickor du har!

2012-07-22 @ 11:21:32
URL: http://om-varen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0