Vi gillar olika!

 
Familjens samlade stora tygdockor.
Från vänster; Stina, sydd av min mamma när jag var liten, Lillskrotets halvfärdiga ännu nanmnlösa docka, Lillebrors Trasselgubben och Storasysters Trasseltopp, de tre sista sydda av mig.
 
Alla sydda efter samma mall och ändå så olika.
 
Ja, det är faktiskt samma mallar, då jag fått överta min mammas mallar och material - så mina barn har inte bara mig att tacka för att de fått hemsydda dockor utan även sin mormor att tacka då det är hennes materialinköp under tidigt 80-tal som legat till grund för alla dockor!

Kommentarer
Postat av: Iréne JB

Vilka sötisar! Och det är väl klart att de ska ha olika personligheter.

2012-07-24 @ 09:43:06
URL: http://irenejb.blogspot.se
Postat av: med nål och tråd

Olika är bra! Vi är ju inga dockkloner eller hur. Himla fina är de, är de omtyckta av barnen?

Svar: De stora barnen leker knappt alls med sina dockor, fast de har inte varit några stora docklekare någon av dem, men de är tydligen rätt viktiga för dem ändå för de vill inte släppa dem och låta lillskrotet få dem, så därför fick det bli en tredje docka trots att jag ett tag tänkte strunta i det... ;)
Metamorphosis

2012-07-24 @ 11:38:21
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0