Sommar och lyx

image descriptionimage descriptionimage description

Ja, ibland förbannar jag detta med att bo i eget hus på landet.
Där när det är kallt, vattnet fryser, pannan strular, man får vara tacksam om bilen alls behagar starta och det är mer eller mindre mörkt dygnet runt. De där dagarna när jag längtar in till en hyreslägenhet inne i stan. Utan ansvar. Utan trassel. Bara en hyresavi att betala varje månad.

Men sen kommer våren och sommaren och dagar som denna.
När solen skiner och vinden är ljum.
När allt är grönt och skönt och det snart är sommarlov.

Plötsligt blir det värt de där tunga vintermånaderna och jag blir så tacksam att vi bor som vi bor. Att vårt hem är en plats där barnen kan springa barfota fritt omkring, där lillskrotet kan vandra runt med rumpan barn och plocka med sina pinnar och där det helt utan planering och ansträgning går att låta barnen plantera lite på en vanlig onsdag.

Då talar vi om vardagslyx.
Då talar vi om frihet.

Kommentarer
Postat av: med nål och tråd

Det låter härligt! Om inte sommarlekarna övervägde mörkret och bilstrulet så skulle ni väl inte bo kvar :)

2012-06-14 @ 06:48:00
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: Eva

Alla de där sakerna du nämner gör att jag inte vill bo i hus. Men jag vill ju gärna ha det där andra trevliga ;)

2012-06-14 @ 17:59:41
URL: http://medmedvind.blogspot.com
Postat av: Tina

Så sant, så sant...

2012-06-14 @ 19:02:12
URL: http://tootitosh.blogspot.com/
Postat av: Ulrika

Jo, det är väl somrarna man vill åt när man har hus. Låter härligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0