London runt tillsammans med en bäbis



Att resa med barn ger onekligen lite annorlunda resor än om man reser bara vuxna! Att sätta sig på en pub, vila fötterna, prova något av de lokala ölsorterna och i godan ro injuta av maten och insupa atmosfären, ja - det var ju bara att glömma denna resan. Precis som hemma var det snabba, effektiva måltider som gällde. Besöket på Tate Modern fick även det avslutas tidigare än planerat då bäbisen snabbt upptäckte att det ekade alldeles väldigt bra om man ropade HÖGT i de stora utställningssalarna...

Man får helt enkelt anpassa vad man gör till vad som går att göra! Middagen ute på restaurang får bytas ut mot hämtmat från det lokala fish & chipshaket och pubbesök kan med fördel ersättas av besök i en trevlig park! Just parkbesök var härliga att varva stadsvandrandet med och gav bra tillfällen för bäbisen att vandra fritt en stund. I ena hörnet av Kensington park finns en lekplats till minnet av Prinsessan Diana som verkligen är att rekommendera! Fantastiskt fin, indelad i flera mindre avskärmade delar med gungor, tipis, ett skepp att klättra i, sandlådor, klätterställningar, växter att gömma sig bland osv. Dessutom bara öppen för barn och deras vuxna! Vill du som vuxen utan medföljande barn får du titta på parken under en bestämd visningstimme på morgonen. Antagligen är den rätt poppis den där parken, men när vi var där en småmulen torsdagsförmiddag var det bara vi och några få andra där. Rekommenderas verkligen!

Vi valde att inte ta med någon vagn alls på denna resa. Inte ens en liten sulky. Och för det är jag väldigt glad! Det är verkligen en frihet att kunna ta sig fram var som helst, hur som helst, utan att behöva hindras av kullerstensgator, trånga butiker, trappor, rulltrappor eller jättegap mellan tunnelbanevagn och perrong och annat som ställer till det när man ska ta sig runt med en barnvagn! Istället för vagn tog vi med en bra sele (i vårt fall en Tula Toddler) och bäbisen fick variera mellan att bli buren och att knata själv. Bäbisen var nöjd och belåten med upplägget och dessutom gick det finfint att amma "on the go" när det behövdes. Liksom bäbisvarianten av en take away latte?


Kommentarer
Postat av: Iréne JB

Vad vore en stad utan parker? Känns som jag har ett stort behov av att besöka parker när jag är i storstäder. Hemma har jag ju gräsmattan utanför dörren. Vet att vi besökte lekpark och blomstrande parker när vi var i Tallin då Lilla E var liten och Stora E var 3 eller 4. Vi hade med sittvagn, men även bärstol. Mycket praktiskt att bära barnet, eller låta det gå. Och lite amning "on the go" ser verkligen smidigt ut :)

2012-05-19 @ 20:18:21
URL: http://irenejb.blogspot.com
Postat av: med nål och tråd

Vilken resa ni gjort alltså, jag blir så imponerad över all logistik som ligger bakom småbarnsföräldrars semestrar. Jag är stressad nog av att åka till flygplatsen med bara mig själv och kan knappt föreställa mig hur det skulle vara att ha barn att hålla reda på också. Det låter ju som att ni är nöjda med resan trots oväntade vändningar. Härligt att höra!



Color affection är verkligen en bra tv-stickning. Supermysig och smått hjärnbefriad faktiskt. Det enda man behöver hålla reda på är hur många varv som man stickar mellan ökningarna. Trots enkelheten lyckades jag faktiskt tolka mönstret fel, vilket gjorde att det sista partiet randigt inte blev så stort som det skulle blivit. Så här står det om de korta varven i mönstret: "k 3 sts past previous wrapped st". Förmodligen skulle man stickat "vändmaskan" och sen ytterligare 3 maskor (dvs 4m totalt), jag stickade bara 3 m (inkl vändmaskan). Det gjorde inte så mkt för sjalen egentligen, den blev ju fin ändå. Men lite småirriterande när man kommer till slutet och upptäcker felet. Jag antar iaf att det är därför det blev fel. Nåja, livet går vidare ändå.



Ha en skön söndag!

2012-05-20 @ 09:42:14
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: metamorphosis

med nål och tråd - man vänjer sig, och denna resa var ju plätt lätt med bara en bäbis på två föräldrar och ingen vagn som ska checkas in som specialbagage heller...nemas problemas liksom! ;)

2012-05-20 @ 20:39:14
URL: http://metamorphosis.blogg.se/
Postat av: med nål och tråd

haha, det är bra att se det från den positiva sidan! Min mamma pratar fortfarande om mardrömmen när hon tog mig och mina syskon (och allt bagage) med nattåg till fjällen

2012-05-21 @ 07:06:30
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0