Pysselshoppingen då?



Jag fick ju in en hel radda med bra tips, både allmänt inför en London resa men kanske främst när det kommer till var man kan hitta pyssel/skapande-material! Nu fanns det ju begränsningar både vad det gäller tid och pengar som gjorde att jag fick lov att prioritera (och prioritera bort) och min pysselshopping fick därför avgränsas till en tur till Angel där man hittar både Ray Stitch, Loop och Cass Art.

Ray Stitch - Många fina tyger! Många mönstrade bomullstyger bland annat som säkert skulle göra sig alldeles förträffligt till lapparbeten! Känner mig riktigt stolt över mig själv som de trådiga frestelserna till trots sansade mig och faktiskt inte köpte något alls(!) där. Trots allt finns det ju en del tyg hemma sedan tidigare, och inte har jag något särskilt syprojekt i tankarna heller...

Loop - En liten söt och hemtrevlig butik i två våningar, inne på en liten smal bakgata tillsammans med små antikaffärer där jag kunnat stanna länge, länge. Alldeles väldigt många fina (och tyvärr ganska dyra) garner. Många handfärgade ullgarner bland annat. Blev inget garn för mig denna gång men väl en uppsättning strumstickor av rosenträ.

Cass Art - Inte heller den butiken gjorde mig besviken - tvärt om!
De visade sig ha just sånna stifthållare (som tydligen heter clutch pencils på engelska) som jag hade hoppats på att hitta! Och extra stift! Så nu är jag laddad med blyertspennor för ett bra tag framöver! Skissböcker blev det också. Tre olika. Och en trave med 75 kartongblad i 75 olika färger - vem kan motstå det liksom?! Promarkers har jag läst mycket om och varit nyfiken på att prova, men med pennor á 25-30 kronor/styck har jag tvekat. £12.95 för 13 stycken kändes betydligt mer lagom! Är inte alls van att teckna med tusch så det krävs en del övning känner jag... missade dessutom att köpa papper som funkar bra för markerpennor så det måste jag kolla efter här hemma nu. Någon som har tips på bra och prisvärda markerblock?


Inte riktigt pyssel kanske, men nästan...
Vi passerade oplanerat en Legobutik där man fick plocka ihop sina egna minifigurer med tillbehör. Tre stycken för £3.50 - helt ok.
Själv tycker jag att det behövs mer tjejer i Legovärlden!
Gärna utrustade med kamera och laptop.


Kalkonen fick följa med eftersom storasyster och lillbror önskat sig en...

Kommentarer
Postat av: Iréne JB

Legofigurer i självplock! Vilken underbar affär det måste ha varit. Känner att jag lätt skulle kunna besöka den utan barnen också. De skulle helt klart gilla den de också :)

De andra affärerna låter inte så illa de heller.

2012-05-20 @ 22:14:42
URL: http://irenejb.blogspot.com
Postat av: Erica Svala

Åhh men vad roligt att du åkte till Angel! Cass art är en av mina absoluta favoriter! Marker pennorna borde funka i din Moleskin... fast jag har inte provat så det är bara en utbildad gissning (eller vad det nu heter på svenska).

2012-05-20 @ 22:58:07
URL: http://erica-svala.blogspot.com
Postat av: med nål och tråd

Man måste ju faktiskt inte shoppa för att njuta när man besöker en fin affär. Men det kan ju som sagt vara svårt att hålla i plånboken och tänka logiskt när tygerna ligger där o lockar ;-)

2012-05-21 @ 07:04:26
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0