Smått om tid = små projekt



När det är kort om sticktid är det skönt att röja igenom ett litet snabbt projekt nån gång ibland, liksom bara för att bli påmind om hur det känns att faktiskt få något färdigt - och när man stickar i storlek lagom för en nalle, i Raggi (rester från pippitröjan där i bakgrunden) med 5½mm stickor och så blir en kofta verkligen klar fortare än kvickt!

Perfekt!

Jag kan även passa på att presentera Kensington, bäbisens alldeles egna London-nalle! En London-nalle är alltså en nalle från Hamley´s i London, från deras build a bear/bear factory där man väljer modell, får välja hur man vill ha nallen stoppad, får lägga i ett hjärta, döpa den osv. Storasyster och lillebror har fått var sin när de var små när mormorn varit på Londonresa, och nu i år fick alltså bäbisen en som en lite tidig ettårspresent när vi själva var i London!

Jag ska erkänna att jag hoppas på att bäbisen kommer att tycka att det är roligt med kläder till sina gosedjur så att jag får anledning att sticka fler små minimala koftor - för oj så skoj det är!

Kommentarer
Postat av: Ellinor Landmark

Vilken söt! Och vilken rolig nalle! Jag gillade mina mjukdjur massor när jag var liten...

2012-05-29 @ 15:09:33
URL: http://originella.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0