Lite i ofas med omvärlden

 

Jag känner mig inte riktigt i fas med min omvärld just nu.

Lite osynkad så där

 

Jag åker när barnen fortfarande sitter i pyjamas.

Kommer hem när alla de andra redan ätit middag.

 

Ständigt lite före eller lite efter.

 

Jag kom på mig själv med att tycka att det var väl då onödigt tidigt att börja sälja julpynt redan nu, för att sekunden senare komma ihåg att det ju faktiskt bara är en vecka till första advent och en månad kvar till julafton. Samtidigt så känner jag mig tidig och påstridig som redan nu faktiskt vill veta så långt det är möjligt var, när och med vem jag ska fira under julhelgen, något som ingen annan tycks finna så särskilt angeläget. 

 

Veckorna fram till jul påminner lite om en sånt häcklopp, med en radda deadlines som skall klaras av, en efter en i rätt ordning. Och innan jag ens tagit avstamp för att komma över första häcken måste jag ha nedslaget efter den andra klart för mig.

 

Känns som att det kommer att bli ovanligt skönt med helg denna vecka. Få landa lite, adventspynta och synka in mig med tiden och omvärlden.


Kommentarer
Postat av: med nål och tråd

Det låter som att du har fullt schema. Det är läskigt o tröttsamt man har så mycket att göra att man lite tappar bort sig själv. Hoppas helgen blir skön!

2012-11-29 @ 07:18:27
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: Blenda

Ibland är det så där, fast jag tänker att det är världen som är i ofas med mig... Och i år vet jag precis hur du känner, för första gången på flera år så har jag drabbats av stress - kanske inte särskilt JUL-stress, men det infaller i alla fall "rätt" i tiden. Har de sista åren faktiskt lyckats hålla det ifrån mig, men men. Ibland åker man dit bara!

Hoppas att du får en bra helg, och att du känner dig i fas strax!

/Blenda

2012-11-30 @ 21:28:06
URL: http://www.blendasbetraktelser.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0