Stickat: En alldeles vanlig toppluva

 

Jorå, jag stickar fortfarande. Men det blir kanske inte så många maskor varje dag. Inte heller är det så ofta det ges möjlighet till fotografering i dagsljus heller... Den här mössan har till exempel varit klar och i full användning i ett par veckor redan. Tänk så tiden bara rasar iväg!

 

Garn: Zauer ball "Frische frische" 30-40g nånting kanske?

Stickor: 2½mm strumpstickor

Mönster: Inga konstigheter egentligen, 140 maskor och sen slätstickning mössan upp och en ihoptagning som slutar med en liten knopp på toppen!

 

Så här, med den färdiga mössan i handen/på huvudet så börjar jag fundera på om jag kanske ändå skulle stickat den liiiite längre ändå för att få lite längre användnings period.Jag skulle kanske kunna  plocka upp maskor nu i efterhand och sticka nedåt, eller sticka på öronlappar? Frågan är bara om jag ids, eller om den här mössan får passa nu så länge den nu passar och att jag får sticka en ny, lite större senare?

 

 


Kommentarer
Postat av: Erica

Härlig mössa!

2012-10-22 @ 09:32:22
URL: http://erica-svala.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0