Instagram och moment 22

En sjungande pyjamasunge på mitt köksgolv

 

När jag reggade mig på Instagram gjorde jag mitt konto privat. Det kändes just då som det bästa. Jag tänkte att det skulle vara skönt att få tillgång till filter och finesser men kunna samtidigt fixa även med sånna bilder som jag inte ville ha hur som helst och var som helst på nätet.

 

Sen så frågade Ida om vad jag heter på Instagram, och jag började fundera på om jag kanske skulle göra mitt konto offentligt? Trots allt så har ju de allra flesta bilder jag lagt upp varit sånna som känns helt ok att ha offentliga. Jag skulle bara radera några bilder först...

 

Men tji fick jag!

 

Det gick inte alls! Min app var visst för gammal nu och behöver uppdateras för att det ska gå att radera bilder. Det lät ju snabbt och enkelt gjort, i teorin i alla fall. I verkligheten visade sig min telefon vara för gammal för den nya versionen.

 

Jag testar då att logga in på kontot via datorn för att se om jag kan radera bilderna där... men det kunde jag visst inte. Det jag skulle kunna göra är att radera hela kontot, och sen regga mig på nytt, men det kan jag inte heller då den app jag har i telefonen ju är inaktuell och min telefon för gammal för att kunna ladda ned den nya versionen.

 

Välkommen till moment 22!

 

Nu här om dagen fick jag dessutom ett meddelande om att jag måste uppdatera min Instagram-app för att kunna fortsätta att ladda upp bilder, fast det kan jag ju som sagt var inte göra då min telefon är för gammal... bilderna tycks dock fortfarande lagras i telefonen, så tillgång till redigeringsverktygen har jag fortfarande som tur är, för jag tycker de är roliga. Det där offentliga Instagramkontot får dock vänta tills dess att jag känner att jag har lust och möjlighet att lägg pengar på en ny mobiltelefon! (ett klassiskt I-landsproblem, jag vet *ler* )

 

 

(Förresten, om du inte redan gjort det - passa på att kika in hos Ida! Blev själv lite kär i sjalen som är inspirerad av Biblos Mithril-skjorta!)


Kommentarer
Postat av: Maria - JAG BLOMMAR

Oj, vilket tjorv. Jag hade en del problem med min gamla telefon, men med min nya går det som en dans. SYnd att telefonerna så snabbt blir gamla, de är ju inga billiga leksaker direkt...

Svar: Kan bara hålla med, ja, jag drar mig, både ur ekonomisk synpunkt och miljö/konsumtionssynpunkt att köpa nytt hur som helst... men det blir allt mer tydligt att tekniska prylar har en på förhand bestämd livstid!
Metamorphosis

2013-04-05 @ 22:49:59
URL: http://www.jagblommar.se/
Postat av: Ida

Men vad gulligt att du länkar till mig. :)

Vilket strul med telefonen! Jag hade också massa problem med uppdateringar som telefonen inte hängde med på innan jag fick en ny, så trist att man ska "tvingas" byta telefon tillslut trots att den man har funkar, snart kan man väl inte ringa från en gammal telefon heller... Men ja, konsumtionsamhället måste ju upprätthållas på nåt sätt. :/

Svar: Klart jag länkar till en snygg blogg med intressanta inlägg! :)
Ang. konsumtionssamhället så ja, det går ju verkligen stick i stäv med hur jag annars helst vill konsumera. Att hellre köpa en bra sak som räcker länge, länge än nytt och dåligt varje ny säsong... men just när det kommer till teknik verkar det vara svårt med den strategin!
Metamorphosis

2013-04-05 @ 22:53:30
URL: http://idasidan.blogspot.se/
Postat av: med nål och tråd

hehe, ja verkligen moment 22. Jag har också irriterat mig över att det inte går att radera bilder på instagram, det kanske var för att jag hade en för gammal variant av android. Hmm. Nåja, nu är den ändå sönder så jag slipper det problemet!!

2013-04-12 @ 13:28:23
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0