Alltså, detta med magic loop...


Jag har länge funderat på att prova på detta med att sticka två saker samtidigt med "Magic loop"men varit alltför bekväm för att byta ut mina väl fungerande strumpstickor.
 
Men nu föll det sig så att jag visst inte hade några sumpstickor i rätt storlek när det var dags för ärmarna på min Owls. Med andra ord, ett lämpligt projekt för att ge "Magic loop" en chans!
 
...men alltså, jag blev knasig på allt detta kabeldragande! Det kändes som om 2/3 av tiden går åt till att dra kabel och att reda ut garnet när de två nystanen snurrar ihop sig, och efter bara några varv gav jag upp och stickar ärmarna var för sig istället. Nu på en lite kortare rundsticka. Med ugglorna som hägrar så snart ärmarna är klara så känns ändå att risken för SSS* är minimal.
 
Jag vet inte vad jag gjorde fel. Kanske att jag skulle haft en lite kortare, lång, rundsticka? Eller så kommer man in i allt kabeldragande efter hand?
 
 
SSS = Second Sock Syndrome, eller ja, i det här fallet Second Sleeve Syndrome

Kommentarer
Postat av: Emmely

Åh jag får inte heller det där att fungera, massa massa kabeldragande, lite stickande och sen blir det glapp i skarven. Inget kul alls. Jag har stickat tröjan, den va kul och gick fort för mig iaf...

2013-08-13 @ 09:05:24
URL: http://emmystickar.blogspot.se/
Postat av: Emma

Jag gillar inte heller Magic loop.
Jag tycker också att det snarare trasslar och krånglar snarare än är smidigt.
Och jag har provat några gånger...
Men man FÅR inte gilla ML :-)

2013-08-13 @ 16:53:08
URL: http://emmasdagar.blogspot.se/
Postat av: solängel

Jag gillar ML. Kabeldragandet är inte så farligt om man har en lagom lång kabel. Och det är i alla fall mindre jobbigt än att plocka upp alla maskor jag tappar med strumpstickor... ;-)

Svar: Hihi, Ja allt är ju relativt ;) Här är det bara när strumpstickorna får hjälp av någon enmeters som de "trillar" ur...
Det gick fö betydligt bättre att sticka en ärm på en kortare sticka än två på en lååååååång så jag har inte helt gett upp min tilltro till tekniken! :)
Metamorphosis

2013-08-14 @ 12:09:26
URL: http://frihandat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0