På stickorna: Min alldeles egen Owls


Efter att ha gjort klart flera stickprojekt (faktiskt fler än vad jag lovade storasyster!) så tycker jag att jag faktiskt att jag var förtjänt att tillsist börja på min Owls!
 
Åh, detta är så roligt att sticka! Eller ja, slätstickning är väl inte så himla skoj kanske, men garnet är mjukt och gosigt, med 6mm stickor så går det fort framåt trots att stickstunderna är ganska korta mellan allt annat som också ska göras, och sen har jag ju fina flätor att se fram emot där på slutet! Efter tips på IreneJB, som ju stickat en hel radda Owls, har jag lagt till några extra centimetrar innan jag börjat med ökningarna i ryggen. Jag hoppas på att det blir lagom!

Kommentarer
Postat av: Iréne JB

Så kul! Det roliga kommer verkligen på slutet vilket gjorde att åtminstone jag snabbade på med transportsträckorna :) Ska bli spännande att se hur den blir. Jag tyckte att det var lite svårt att prova, hoppas att du lyckas!

2013-07-30 @ 10:10:52
URL: http://irenejb.blogspot.se
Postat av: med nål och tråd

Snyggt jobbat. Nu förtjänar du verkligen ett eget nytt projekt. Bra att ha ugglorna på slutet... den som väntar på något gott.. annars hade ju heller kommit på slutet

2013-07-30 @ 21:26:00
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0