Stickat: Jul(i)sockor

 
Ullsockor så här i juli känns vid första tanke väldigt fel, men efter att det bara var 8,5 grader när jag var på väg till jobben en morgon nu i så känns det med ens oroväckande passande...
 
Inspirerad av Sjömans-Elins inlägg om hur fokus när det kommer till handarbete lätt kommer på allt som inte blev som man tänkte så håller jag mig till att säga att ja, jag har stickat ett par rätt schysta sockar faktiskt! Och lillkatten gillar dem visst också och vill gärna var med på bild!
 
Jag kommer dock att göra några små justeringar i mönstret till nästa par. Inte för att det är något fel vare sig på mönstret eller mina fötter, men för att göra modellen ännu lite bättre för just mig och mina fötter. Och så kommer jag nog att sticka i ett mer fast spunnet sockgarn än Drops Delight... som jag befarade så tycker jag att det är fint, men att jag nog föredrar att sticka i det med lite tjockare stickor. Det ska bli spännande att se hur det ter sig i sockform!
 
Garn: Drops Delight + enfärgat Drops Fabel, totalt ca 1hg för storlek 41
Stickor: Strumpstickor 2,5mm
Mönster: Väldigt basic, stickade från resåren och ned med istickad häl. Ett hopplock av mönstren ur "Sticka mera småvarmt" av Johanna Wallin.
 
Att sticka bägge sockorna parallellt (det där med magic loop har jag inte fått till riktigt) visade det sig vara en hit! Även om det stundtals kändes gå långsamt fram så var det i slutänden SÅ skönt att sitta med två färdiga sockor istället för en färdig och en inte ens påbörjad!
 


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Jättefina! Ja, jag tycker också det är SÅ skönt när jag har två vantar eller sockor färdiga på en gång - att börja på nr 2 brukar ta emot och så kommer det där att komma ihåg precis hur man gjorde med nr 1. Men ge inte upp det där med magic loop, det gör det ännu lättare tycker jag, när man väl fått kläm på looperiet.

2013-07-18 @ 08:40:04
URL: http://birgittas-sida.blogspot.se/
Postat av: Emmely

Superfina! Jag stickar också ullsockar i Juli, har alltid minst ett par strumpor på gång.

2013-07-18 @ 09:30:10
URL: http://emmystickar.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0