Sytt: Svalungens dregellappar

 
 
 
Vi gjorde ju ett litet byte, jag och Erica som bloggar på bloggen "Svala".
 
Hon sydde en elefant till lillskrotet, och jag skulle sy några dregellappar till hennes då ännu ofödda barn. På gilla-listan stod färg, djur och glada mönster och mitt val av tyg föll på en barntröja vars tyg jag tyckte passade skapligt bra till önskelistan. Den tröjan hade nämligen dragit sig i tvätten så att den med ens var kort och bred med en pytteliten halsringning. Så där så att den inta kan passa något normalbygdt barn alls längre. Med andra ord - bättre att göra något av den som går att använda. Typ fyra dregellappar. Modellen är samma som jag sytt otaliga dregellappar i till lillskrotet, och precis som på dessa har även dessa baksidor av oanvänt, ärvt fleecetyg.
 
 
...och så tyckte jag att det kunde passa med ett bäbisvänligt halsband till de nyblivna föräldrarna! Jag skulle väl inte rekommendera att ha det som bitleksak direkt, men blomman är återbruk från en gammal barnvagnsmobil så lite lek bör halsbandet tåla i alla fall!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad fina!
Jag har inte haft mycket bloggtid alls men idag har jag lyssnat på min första stickpodd och börjat fundera på broderier så det var väldigt kul att läsa om det här!

2013-07-05 @ 21:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0